Whitepapers om bl.a. power management
- Et vigtigt supplement til den samlede markedskommunikation
Kunde: DEIF
Tidspunkt: løbende fra 2018
Ydelse: tekstforfatning på engelsk
Jeg har for elektronikvirksomheden DEIF udarbejdet en række whitepapers på engelsk, der omhandler en række emner og udfordringer inden for de brancher og forretningsområder, DEIF beskæftiger sig med. Disse whitepapers er en vigtig del af DEIF’s content marketing-strategi, hvor man med objektivt og sagligt indhold søger at promovere virksomheden som en pålidelig og kompetent partner ved at præsentere gode løsninger på de behandlede udfordringer.
Blandt emnerne for de hidtidige whitepapers er redundans og multi-master power management (sikring af uafbrudt strømforsyning på fx hospitaler og i datacentre), hybridfremdriftsløsninger på skibe, designovervejelser i forbindelse med etablering af nødstrømsanlæg samt metoder til opnåelse af varige brændstofbesparelser på skibe.
I hvert enkelt tilfælde har jeg arbejdet tæt sammen med en eller flere produkteksperter på DEIF, hvis viden jeg har omsat til whitepaper-format, og med en grafisk designer, der har stået for det endelige layout. Objektivitet og faglighed har været to afgørende parametre, hver gang jeg har skrevet tekst til et whitepaper, men det har også været vigtigt at formidle det af og til komplicerede tekniske stof på en måde, så også ikke-eksperter får noget ud af læsningen.
– Whitepapers er blevet et vigtigt supplement til vores samlede markedskommunikation. Her kan vi skrue ned for den kommercielle del og i stedet promovere de højt specialiserede tekniske kompetencer, vi som virksomhed også kan byde ind med, når den rigtige løsning til kunden skal designes. Her spiller Rasmus’ evne til at formidle teknisk svært tilgængeligt stof på en forståelig måde en stor rolle. Engelsk på højt niveau, hvor det samtidig er til at læse og forstå. Ganske enkelt, siger Søren Rimmen, Global Marketing Manager hos DEIF. – Oveni at levere tekst af høj kvalitet er Rasmus samtidig yderst behagelig at arbejde sammen med. Konstruktiv, fleksibel og dygtig til at afkode afsenderens tanker, så de konverteres til tekst. Ikke en let opgave med tekniske emner, men Rasmus formår det – og det er helt sikkert medvirkende til, at han er en populær ”makker” for vores produktchefer.